TaHaJJuD CiNtA

Friday, July 9, 2010

Pembimbing Program Siswa Lestari (PPSL)

Assalammualaikum w.b.t, Salam Sejahtera, Salam 1 Malaysia, Salam ASPIRASI Menjunjung TRANSFORMASI..1 Siswa 1 Malaysia 1 Aspirasi..

Tahun ini masuk kali ke-2 aku menjadi PPSL (Pembimbing Program Siswa Lestari)..kali ini aku jadi PPSL berbeza dari sebelum ini kerana tanggungjawab yang aku pikul terlalu besar berbanding fizikal diri ini.. apapun aku cuba membuat yang terbaik untuk semua..

kali ini kursus persediaan PPSL diadakan di Kem BTN Ulu Kenas, Kuala Kangsar, Perak..pengalaman yang menarik masa kursus adalah kali ini fasi-fasi kami adalah senior-senior PPMS (Pembimbing Pelajar Minggu Suaikenal).. mereka lah yang menyambut kami masa kami 1st year dahulu.. tunjuk ajar dari Kak Zah (Penghulunita Fajar Harapan 06/07) amat berharga buat diri ini.. tanpa beliau tak akan aku dapat berdiri hingga ke saat akhir ini.. masa di kem ini kami diberi latihan fizikal dan mental yang mantap agar kami dapat melalui keadaan sebenar masa Program Siswa Lestari dengan kuat.. kami dibawa meredah hutan di waktu hening pagi, memasak didalam hutan dan berbagai lagi.. bagi aku semua itu pengalaman yang tak akan aku lupakan..

kali ini bertugas sebagai PPSL tanpa kehadiran orang yang banyak memberi semangat disisi iaitu Murshidan aka Along, Mustapa Hamidin, Shafiq Saiddon dan Humaira Omar.. hati ini sedih sangat.. sebab hanya mereka sahaja yang memahami diri ini dan tanpa mereka juga aku tak akan pergi sejauh ini di bumi minden ini.. apapun terima kasih sesangat buat semua geng-geng Induk yang menceriakan diri ini.. terima kasih bebanyak buat Zana, Bazilah, Shafiq Aziz, Mai, Izwan Ali Imran, Hafiz DTSP, Jun IS, Nik Hussein (adik angkat ku di Kg. Sg. Burung), Hazim, Chin Soon, Farah Hain PTPTN dan yang lain lagi.. banyak pengalaman baru yang aku belajar sepanjang menguruskan INduk, penat sangat sebab kami merupakan peringkat perancangan.. tak semua orang memahami tanggungjawab kami di Induk.. apapun kami semua kena tenang menghadapi kritikan..terima kasih kepada semua yang mengkritik kerana kritikan anda akan menjadi kami berusaha dengan lebih baik..

kami semua di Induk memohon maaf kepada semua PPSL USM andai percakapan, nasihat mahupun perbuatan kami meninbulkan sakit hati atau mengguris hati kamu semua.. jangan lah kerana kesalahan kecil kami ini ukhuwah antara kita terputus..sesungguhnya ukhuwah yang terjalin selama ini adalah satu ukhuwah yang mulia di sisi-NYA..

Salam ASPIRASI Menjunjung TRANSFORMASI...!!!

No comments:

Post a Comment