TaHaJJuD CiNtA

Friday, December 3, 2010

MeRekA yAnG Ku RinDUi.. (^_~)

bersama dengan o-ney

adik yang paling comey..

ketua kumpulan embun - shafie


Kumpulan Embun - " kami dah kantoi!! anda bila lagi?? "

jejaka kumpulan embun..

Penghulu Kem RMJM Siri 2/2010 - Amir Naufal

bersama Hamirul Hakim (kembaq Byjan)

bersama gadis yang menceriakan kumpulan Embun..

Setelah sekian lama tak update blog, kini mempunyai masa terluang untuk meng’update’ blog. Cerita kali ini adalah tentang Program Kem Musim Cuti Sekolah Rakan Muda Jiran Muda Negeri Pulau Pinang, sedar tak sedar dah masuk tahun ke-empat aku join program nie sebagai fasilitator. Dah macam-macam ragam adik-adik yang dapat aku kenal. Ade yang baik, ade yang nakal memang berbagailah tapi yang penting mereka semua nya baik.

Mula-mula join program nie dengan Tapa, Gee, Abang Piah, Hasfarisham, Kamal dan Ummu. Dan kemudian diikuti dengan Maton dan jugak Miera pun dah join team nie. Dan di kem nie aku telah kenal ngan ramai fasi dan urusetia baru antaranya Abang Hasril, Abang Khairol, Kak Ayu, Kak Finas, Kak Arie, Kak Ina, Kak Tie, Kak Linda, Abang Zul, Abang Syariman, Shiema (UM), Baby Boy (UPSI), Mummy Ta, Lan (kembaq Nabil), En. Guru, Cik Wan, dan ramai lagi la. Dulu masa program nie peserta mencecah sampai 200 orang , satu kumpulan sampai 23 orang tapi kini peserta telah dikurangkan sehingga 40 orang untuk satu siri kem kerana budget telah dikurangkan oleh kerajaan. Berbagai tempat kem yang telah ku pergi antaranya Maktab Rendah Sains Mara Transkrian, SMK A Nibong Tebal, SMKT Bukit Minyak dan Komplek Rakan Muda Jawi, SPS, Pulau Pinang.

Kesan yang mendalam masa mula-mula join program nie adalah ada sorang budak nie memang nakal tahap dewa la tapi bila die join program nie Alhamdulillah die dah berubah bila kami jumpa pada siri seterusnya. Dan berbagai ragam lagi la yang menjadi ingatan aku antaranya ada peserta kem bila dengar suara kem komandan akan semput, penat jugak la menghantar ke klinik setiap kali die semput.

Kenangan yang lain adalah pada satu malam disebabkan mulut celupar seorang peserta lelaki nie yang mengata pada seorang peserta perempuan menyebabkan semua peserta tidur pada jam 3pagi, tak cukup dengan tue pada awal-awal pagi tue hamper 20 orang yang pengsan sebab penat. Tapi Alhamdulillah berkat kesabaran semua fasi dan urusetia, peserta yang pengsan dirawat penuh dedikasi.. hahaha.. kelakar sangat sampai ade peserta yang dibawa balik tidur kat bilik urusetia la. Dan banyak lagi la kenangan yang tercipta di kem ini yang tak dapat dilupakan.

Kem RMJM Siri 1/2010 adalah kenangan yang tercipta bila peserta-peserta kem buat reunion majlis berbuka puasa, Alhamdulillah 20 orang yang hadir. Tahniah buat kalian!!

Buat peserta atau adik-adik Kem RMJM Siri 2/2010 kali nie korunk pun best jugak !! moga rancangan kalian untuk membuat reunion tercapai.. amen..insya allah.. di sini saya selitkan beberapa kenangan yang tercipta pada Kem RMJM Siri 2/2010..

Salam sayang buat adik-adik kem RMJM antaranya - Fahmi, Fareez Salleh, Byjan, Dzahir, Ella, Ema, Faiq, Fayadh, Hamzi, Nadya Nadira, Naim, Pait, Shahanis, Shahirah, Shamin, Zulfeqar, Amir Naufal, O-ney (Haris), Shafie, Luqman (abang polis), Honey, Shaza, Ieka, Iera Syahirah, Furqan, Syazwan, Azwan, Amirah, dan yang lain-lain lagi.. maaf buat nama yang tak ada sebab ramai sangat.. apapun anda semua tetap dalam kenangan.

“Kenangan yang tercipta adalah pengubat kerinduan antara kita”

Salam Khilaf,

Muhammad Nur Hapis Abdullah


2 comments:

  1. w0w....tengs abg apit....siap ad gmba lg..maluu...anwy...tengs yaw....best...mmg best sgt2

    ReplyDelete