TaHaJJuD CiNtA

Wednesday, October 14, 2009

bak kata Tapa " awak tak boleh membenci saya sebab awak bukan lah diri saya"..huhuhu..penuh bermakna..

kepala celaru dengan benda yang penting dan yang tak penting.dah tahu tak penting kenapa nak difikirkan lagi.

ada kawan merapu
ada kawan celaru
aku merapu dan celaru

ada kawan suka saja
ada kawan duka semata

letak status di facebook
"jangan menyalahkan tasfirkan kebaikan yg diberi kpd anda, dan jgn melampaui batas bila keakraban didalam perhubungan..kerana nnt ia akan menyebabkan sesuatu perhubungan itu putus..sedarilah batas2 yg perlu ada..."
ramai mengangguk tanda setuju
rupanya aku bukan sendirian
cuma tak berani nak diluahkan

ada kawan cakap
"kalau kita letakkan jarak,jarak itu akan jadi penyelamat"
terlalu dekat-bahaya
terlalu jauh- merana
macam bawa kereta-terlalu dekat bila accident kita juga terkena
kalau terlalu jauh kita juga yang sesat
bawa kereta perlu dengan jarak yang selamat
bak kat iklan tv
"ingatlah orang yang tersayang"
walaupun tak rapat, tapi sayangnya ada

yang diam bukan tanda benci
bodohlah kalau ingat yang senyap semua dengki
habis yang bisu..penuh hasad...gitu?
yang kecoh bukan mesra
bodoh juga kalau ingat yang kecoh itu sayang gila vavi
habis yang mulut macam empty vessels tu kesayangan semua?
gitu?



ayah pesan
"kamu jangan angkat kawan kamu sebagai orang yang paling penting dalam hidup kamu"

"tapi ayah..kalau takde kawan, tak boleh buat assignments.."

"ayah lagi tahu la ngok"

tapi bila difikirkan
betul
kawan juga manusia
ada agenda sendiri
bukan boleh selalu sebulu
kalau famili, cukur bulu pun DNA masih sama
haih

"tapi ayah, assigments mana boleh buat dengan famili.."
hehe

jauh bukan bererti putus
dekat bukan bererti suka

oopsie: walaupun at times saya macam dork or weirdo, tapi saya sayang kawan saya.grouphug anyone?

No comments:

Post a Comment