TaHaJJuD CiNtA

Tuesday, October 27, 2009

jangan hanya pandai bercakap!!!!





"pernahkah kau bermimpi seketika
berada di tempatku
membayangkan pahit manis berlalu
entah siapa yang tahu
mungkin nanti kau jua merasakan"

itulah bait-bait lagu yang membawa seribu pengertian kepada aku.. bagi aku orang yang hanya pandai berkata-kata atau mengkritik sepatutnya perlu letak diri mereka ditempat orang berkenaan..jgn hanya pandai membuat spekulasi tapi tidak pernah berada di tempat itu..aku cukup hairan, pandai berkata-kata tapi tindakan tak pernah dilakukan..bagi aku orang begini adalah pengecut.. jangan sesekali mengkritik orang kalau anda sendiri tak pernah melaluinya.. jangan juga berlagak jaguh didepan orang lain sedangkan tindakan tak pernah dilakukan dan hanya meminjam "populariti" sahaja..

p/s : apepun kalau ORANG BERKENAAN atau KRONInya ada membaca blog aku..aku harap insaf la..jangan hanya pandai mengkritik..satu hari nanti anda juga akan dikritik juga..janganlah hanya suka menyakitkan hati orang lain..bila pembalasan tiba nanti hati anda akan lebih sakit... untuk orang berkenaan juga, saya muhammad nur hapis bin abdullah selaku Yang Di-Pertua MPDFH 09/10 telah memaafkan DIRI ANDA dan KRONI-KRONI anda.. tapi untuk menerima anda seperti dulu tidak lagi...

salam kudus,

muhammad nur hapis bin abdullah
Yang Di-Pertua MPDFH 09/10

No comments:

Post a Comment